Katrien Sobry: al 25 jaar een vaste waarde bij Fitrama

Als productiemedewerker werkt Katrien Sobry al meer dan 25 jaar bij Fitrama. Dankzij haar passie voor verzekeringen, goesting om klanten en collega’s te helpen en positieve ingesteldheid is ze een rots in de branding van ons team.

Passie voor verzekeringen

“Voor ik bij Fitrama aan de slag ging, werkte ik ook al bij een verzekeringsmakelaar”, vertelt Katrien Sobry. “Toen een van de zaakvoerders overleed, werd het kantoor overgenomen door een grote maatschappij. De sfeer en de aanpak veranderden volledig, waardoor ik niet langer met plezier ging werken. Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe job en ben zo op een vacature bij Fitrama gebotst. En de rest is ondertussen geschiedenis. De afgelopen 25 jaar heb ik mijn job erg graag gedaan en ook nu kom ik nog elke dag met een glimlach het kantoor binnen gewandeld.”

Grote veranderingen in de sector

Katrien is al heel wat jaren actief in de verzekeringssector. “In die jaren is er veel veranderd in het verzekeringslandschap. Er zijn verzekeringsmaatschappijen gefusioneerd en overgenomen, de wetgeving is regelmatig veranderd, en dan was er de digitalisering natuurlijk. Als je nu kijkt naar 25 jaar geleden, dan zaten we toen echt nog in het stenen tijdperk (lacht). Eerst was er de komst van de telex, nadien van de fax en uiteindelijk de computer. Die eerste programma’s zijn in niets meer te vergelijken met de software anno 2023. Ook binnen Fitrama is er veel veranderd de afgelopen jaren, zeker sinds Wesley Van Eynde aan het roer staat. Hij heeft ons kantoor echt naar een nieuw tijdperk gebracht. Sindsdien kijken we actief naar de toekomst, denken we vooruit, optimaliseren we onze werking consistent en gaan we mee met maatschappelijke evoluties.”

Productiemedewerker

Katrien is als productiemedewerker aan de slag bij Fitrama, al is haar takenpakket veel breder dan dat. “Ik heb veel variatie in mijn werk, wat elke dag weer interessant maakt. Ik beheer een deel van de vloten, doe de productie voor particulieren en ben ook office manager. Ik soigneer mijn collega’s en de klanten die over de vloer komen en zorg dat er altijd koffie, koekjes, toiletpapier… zijn. Daarnaast sta ik ook in voor de voorbereidende boekhouding en het termijnbeheer. Ik beheer de rekeninguittreksels en ga na of alle premies en commissies van de polissen correct betaald zijn. Dat vind ik ook het leukste onderdeel van mijn job. Soms is het uitdagend om uit te zoeken hoe maatschappijen redeneren, maar net daarom doe ik het zo graag. Niets leuker dan een fout in ons voordeel ontdekken (lacht).”

Efficiënter werken

De inhoud van haar job is doorheen de jaren ongeveer gelijk gebleven. “Het is meer de manier van werken die veranderd is. In mijn beginjaren bij Fitrama kregen we ons werk rechtstreeks van de werkgever. Sinds er een nieuwe wind in het kantoor waait, mogen we zelf onze planning maken. Dat is echt een positieve evolutie die zorgt dat we efficiënter kunnen werken en tijd besparen. Het laat je ook toe om meer variatie in je werkdag te brengen, zodat het niet eentonig wordt. Al een aantal jaren is het ook verplicht om opleidingen te volgen. Ik ben blij dat ik de kans krijg om mijn kennis te verbreden en me te verdiepen in topics die me interesseren.”

Service op maat

Sinds de coronaperiode is er het een en het ander verschoven in de sector. “Vroeger kwamen er veel meer mensen over de vloer en ook het contact met de maatschappijen was persoonlijker. Onlangs hebben we nog eens een meeting gehad met enkele medewerkers van een maatschappij en dan merk je nog maar eens dat sociaal contact echt belangrijk is. Dat mag je niet laten verwateren. Voor praktische zaken is het gemakkelijk om via mail te communiceren, maar als je moet onderhandelen is het voordeliger om elkaar face to face te zien. Dat geldt trouwens ook voor onze klanten. Die staan bij Fitrama op de eerste plaats. We bekijken echt per individu hoe we alles het best kunnen aanpakken. Wat kan via een call of telefonisch? Waarvoor komt de klant beter langs voor een afspraak? Door steeds die overweging te maken, kunnen we elke klant de service geven die hij of zij nodig heeft.”

Een tweede thuis

“Elke dag opnieuw kom ik met veel plezier werken. Na al die jaren is Fitrama ook een beetje mijn tweede thuis geworden. Er heerst een fijne sfeer, ik mag interessante opleidingen volgen, kan altijd op mijn collega’s rekenen en samen gaan we op zoek naar een oplossing voor elk probleem. Het is ook fijn dat iedereen de vrijheid krijgt om zijn of haar werk naar wens in te vullen. Perfectie bestaat niet, dus natuurlijk zijn er ook wel eens mindere momenten. Maar als je je job in zo’n fijne omgeving kan doen, dan leg je die heel gemakkelijk naast je neer en focus je je op de positieve dingen.”

Terug naar overzicht